merledejong.reismee.nl

Dag 1

(Het eerste stuk op de blog was een automatisch bericht, je zult dus meteen merken dat de schrijf stijl anders is!).

We zijn vroeg van huis vertrokken, extra vroeg zelfs, omdat er in het nieuws allerlei terreurdreigingen rondom Schiphol bekend werden gemaakt.

Mijn vliegtuig zou om 15:25 vertrekken naar Accra, maar omdat er twee passagiers kwijt waren duurde het wel een dik uur voordat we vertrokken. De bagage van deze mensen moest namelijk weer uit het vliegtuig worden gehaald en dat duurde wel even.

In het vliegtuig zat ik bij het raam, heel dicht bij een vleugel. Naast mij zaten een jong meisje en haar moeder. In het vliegtuig kregen we genoeg te drinken en te eten.

Ik kom aan op het vliegveld van Accra. Ik stap uit het vliegtuig en moet meteen een bus in. Het personeel van het vliegveld is niet echt vriendelijk. Bij de arrival moest ik lang wachten. Eenmaal alles geregeld liep ik naar buiten. Heel bijzonder hoeveel mensen naar mij toe kwamen met de vraag of ik iets van hen wilde kopen. Nee!

Na even zoeken (met lichtelijke paniek) heb ik het juiste bordje gevonden met de naam van de organisatie. De jongen die mij op komt halen is super vriendelijk! Samen lopen we naar een auto met chauffeur. De jongens heten Dennis en William. Ze zijn erg behulpzaam en voorzichtig met mijn spullen. Wanneer ik in de auto stap krijg ik meteen een 1,5L fles water. De weg naar accomodatie 1 is best lang. Ik heb ontelbaar veel gebouwen en lichtjes gezien. In tegenstelling tot Nederland is toeteren in Ghana heel gewoon. Het wordt bijna constant gedaan.

Nu ben ik op mijn slaapkamer. Ik heb de heenreis overleefd, haha! Morgen is het ontbijt om 07:30.

Reacties

Reacties

LIsette Didden

Spannend he Merle, helemaal alleen op reis. Ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen vannacht, zodat je fris bent voor eerste werkdag. ik ben heel benieuwd naar alle indrukken die je gaat opdoen.
Geef de kinderen maar een dikke knuffel van me!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active