merledejong.reismee.nl

Dag 19

Vandaag zijn we naar Winneba Beach geweest. Met twee kleine busjes, lekker op elkaar gepropt zijn we er naar toe gehobbeld. Echt een geweldige dag! Ik heb met een aantal kinderen gezwommen. Het water was ontzettend zout en ook best wel koud. Ik vond het echt heel leuk. Niet iedereen ging zwemmen. De meeste ghanezen kunnen namelijk niet zwemmen en zijn zelfs bang voor water. In ieder geval bang voor de harde stroming van de oceaan. Bij Winneba Beach is een aparte bak met water (lijkt op een zwembad, is helemaal niet diep) aan de rand van de oceaan. De meesten hebben daar in gezwommen, want het echte werk was te spannend. De kinderen hebben ontzettend genoten van de dag bij het strand en de werknemers ook.

Het strand is echt prachtig. Ook viel het vuil hier best mee. Zeker in vergelijking tot de rest van Ghana. Er lagen bootjes, er waren souvenirshops en talloze palmbomen. Als je naar de oceaan keek kwam er geen einde aan. Ook lagen er geweldig mooie schelpjes. Echt een onvergetelijke dag.