merledejong.reismee.nl

Dag 4

Voor de zekerheid heb ik vandaag twee wekkers gezet. De eerste ging af om 05:50 en surprise! Ik was op tijd wakker, haha.

Het ontbijt was weer hetzelfde. Na het ontbijt begon de oriëntatie weer om 08:00. Nou ja... dat stond dan in de planning. De GMT wordt hier Ghana Maybe Time genoemd. Vandaag heb ik dat mogen ervaren. Het busje was om 08:40 bij het hotel.

Vandaag hebben we een markt bezocht en bij een soort restaurant gegeten. Ik moest als enige heel lang op mijn eten wachten, maar ik was dan ook de enige die echt ghanees eten had gekozen. De prijs van de producten op de markt viel me eigenlijk best tegen. Bijna net zo duur als de producten die we in Nederland op de markt kopen.

In ieder geval heb ik vandaag een Bijbel gekocht. Die was dan weer niet duur. Ik ben er echt blij mee. Hij is dus volledig in het Engels (de ouderwetse schrijfstijl) en ziet er ook nog eens heel mooi uit. Hij heeft een rode kaft en de randen van de bladzijden zijn goud geverfd.

Onderweg naar het hotel heb ik de armoede van dichtbij kunnen zien. Kort gezegd is het echt heel erg gesteld hier. Tenminste, voor westerlingen is het zo erg dat het bijna onvoorstelbaar is. De mensen hier zijn niks anders gewend en zijn misschien wel gelukkiger dan wij zijn.

Het avondeten is alweer hetzelfde, maar daar had ik geen probleem mee. Wederom was het lekker!

Vandaag heb ik al mijn spullen geordend en in de juiste tassen gedaan, want morgen om 08:00 vetrekken we naar het weeshuis.

Greetings from the lovely Ghana!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active