merledejong.reismee.nl

Dag 17

Vandaag is er niets bijzonders gebeurd. Ik voel me echt thuis hier in Ghana. De werkers zijn super lief en behulpzaam. Wanneer ik iemand iets vraag word ik meteen geholpen. Ik heb vandaag gebruikt om alles een beetje te observeren.

Een aantal zaken zijn hier een beetje vreemd geregeld. De tijd waarop de kinderen eten vind ik aanzienlijk laat. Zo krijgen zij het avondeten bijna net voor dat ze gaan slapen. De kleinere kinderen doen hun behoefte overal op het terrein en maken daarna hun handjes ook niet schoon. Voor het afdrogen van alle jongere kinderen worden drie handdoeken gebruikt. Die handdoeken worden dan ook nog eens drie dagen lang gebruikt en daarna pas gewassen. Dat is natuurlijk niet echt hygiënisch. Ook staat er een bakje met daarin ongeveer zeven tandenborstels en één grote tube tandpasta. Alle kinderen poetsen hun tanden met die zeven tandenborstels. Alle kinderen gebruiken enorm veel tandpasta. Zij gebruiken in één keer waar de gemiddelde mens vijf keer mee poetst.

Sinds een maand woont er dus ook een pastoor op het terrein. Hij predikt op hele rare tijden. Bijvoorbeeld om half vier ’s nachts. Dat gaat met een hoop geweld. Hij zegt zelf agressief te zijn in het geloof en hij voelt een sterke drang om anderen te overtuigen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active